Αλλαγές στα τεκμήρια το 2013 PDF Εκτύπωση E-mail

tekmiria
Αναμένονται αλλαγές στα τεκμήρια των αυτοκινήτων για το 2013 σύμφωνα με δημοσίευμα του fpress. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει το δημοσίευμα έχει κατατεθεί πρόταση από την επιτροπή για το φορολογικό στον Υπουργό οικονομικών για εκλογίκευση στα τεκμηρία αυτοκινήτων ώστε να περιοριστεί η κατάθεση πινακίδων των αυτοκινήτων ενόψει και της πληρωμής για τα τέλη κυκλοφορίας του 2013 .Η πρόταση, έτσι όπως είναι διατυπωμένη, οδηγεί σε μείωση για τα τεκμήρια των αυτοκινήτων που θα κυμαίνονται από 37,5% έως 42,29%.

Η πρόταση συγκεκριμένα αναφέρει τις παρακάτω μειώσεις

Μείωση του βασικού τεκμηρίου στα 2500 ευρώ (από 4000 ευρώ)
Προσαύξηση του τεκμηρίου κατά 300 ευρώ ανά 100 κυβικά και μέχρι τα 2000 κυβικά
Προσαύξηση του τεκμηρίου κατά 500 ευρώ ανά 100 κυβικά και μέχρι τις 3000 κυβικά
Προσαύξηση κατά 700 ευρώ ανά 100 κυβικά για ΙΧ με ακόμη μεγαλύτερο κινητήρα.

ΠΗΓΗ: www.dikaiologitika.gr

 

 
Πράσινος δακτύλιος PDF Εκτύπωση E-mail

drivingΞεκινά από τις 3 Σεπτεμβρίου ο πράσινος δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας, με τη φιλοδοξία να «καθαρίσει» περαιτέρω το ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης.

Kατά τους κανονισμούς του «Πράσινου δακτυλίου», επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς των ιδιωτικών επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2,2 τόνων, εάν αυτά είναι τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, από τη στιγμή που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Η ίδια διάταξη ισχύει και για τα υβριδικά αυτοκίνητα. Τα τετράτροχα που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το γνωστό μας σύστημα των «μονών-ζυγών».

Τα όρια του δακτυλίου ορίζονται ως εξής:
Αλεξάνδρας-Ζαχάρωφ-Μεσογείων-Φειδιππίδου-Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη-Βρυάξιδος-Υμηττού- Ηλ. Ηλιού-Α. Φραντζή–Συγγρού -Χαμοστέρνας-Πειραιώς-Ιερά Οδός-Κωνσταντινουπόλεως-Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη-Καρόλου-Μάρνη-Πατησίων-Αλεξάνδρας.

Για τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων του εσωτερικού δακτυλίου καθορίζονται ειδικές ζώνες εισόδου–εξόδου.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του δακτυλίου είναι οι εξής:

Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδι Παρασκευή από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι

Ο δακτύλιος δεν υφίσταται τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιούνται 24ωρες απεργίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 200 ευρώ

Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων που εξαιρούνται από τους περιορισμούς της κυκλοφορίας στο δακτύλιο, επιτρέπεται να κυκλοφορούν μόνον αν έχουν εφοδιαστεί με τις ειδικές άδειες κυκλοφορίας που χορηγούνται από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Αιτήσεις θα υποβάλλονται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου από Δευτέρα έως Παρασκευή (08:00-14:00) και Σάββατο (08.00-12.00) στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής (Δηλιγιάννη 24-26, 5ος όροφος, fax 210-5284013).

Πηγή: http://www.4troxoi.gr

 
ΚΤΕΟ - Νέα νομοθετική ρύθμιση PDF Εκτύπωση E-mail

drivingNEΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Στο πλαίσιο ενίσχυσης και προαγωγής της οδικής ασφάλειας το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών αναδιαμορφώνει τις προϋποθέσεις ασφάλισης των οχημάτων συνδέοντας την ασφάλιση με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
Σύμφωνα με νέα νομοθετική ρύθμιση που προωθείται από το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών μετά τα Χριστούγεννα όλα τα οχήματα προκειμένου να ασφαλιστούν θα πρέπει να έχουν πρώτα περάσει από τεχνικό έλεγχο(ΚΤΕΟ).
Η ρύθμιση ισχύει και αντίστροφα αφού με την ψήφιση του νομοσχεδίου οι ιδιοκτήτες που προσέρχονται για έλεγχο στα ΚΤΕΟ θα πρέπει να επιδεικνύουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούν να ασφαλίζουν καινούρια οχήματα δεδομένου ότι ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ γίνεται στα 4 χρόνια από την ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Ωστόσο για την ανανέωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου εφόσον το όχημα είναι πλέον υπόχρεο σε τεχνικό έλεγχο (ήτοι μετά από 4 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του) απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι πλέον και η επίδειξη του δελτίου τεχνικού ελέγχου που πιστοποιεί ότι το όχημα έχει ελεγχθεί.
Υπολογίζεται ότι από το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων που εμπίπτουν στις διατάξεις περί υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου το 45% συστηματικά διαφεύγει του τεχνικού ελέγχου, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους στην οδική ασφάλεια.

ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ:

  • Τα βασικά δικαιολογητικά που ζητούνται κατά τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος είναι:
  • Άδεια κυκλοφορίας οχήματος.
  • Δελτίο προηγούμενου τεχνικού ελέγχου.
  • Κάρτα καυσαερίων (αν υπάρχει σε ισχύ).
  • Αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα.

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Τα πρόσθετα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τις ειδικές κατηγορίες οχημάτων:

Εκπαιδευτικά

  • Την άδεια λειτουργίας της σχολής.
  • Βεβαίωση Μηχανολόγου Μηχανικού για τη σωστή τοποθέτηση και την καλή λειτουργία των βοηθητικών ποδοπλήκτρων.
  • Παράβολο υπέρ Δημοσίου.

Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (Ταξί)

  • Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 όπου θα δηλώνεται μη οφειλή, ή οφειλή με υπαγωγή σε διακανονισμό.
  • Βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας (σε ισχύ) από τον ΟΑΕΕ.
  • Βεβαίωση Χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος (ΠΟΕΙΤΑ).
  • Άδεια μέλους ραδιοταξί με άδεια χρήσης ραδιοσυχνοτήτων (cb).

Οχήματα προς Ταξινόμηση (ανάριθμα)

  • Πιστοποιητικό ταξινόμησης (αν πρόκειται για μεταχειρισμένο από το εξωτερικό).
  • Άδεια κυκλοφορίας από τη χώρα στην οποία έχει εισαχθεί το όχημα.
  • Πιστοποιητικό από Ο.Δ.Δ.Υ. (αν πρόκειται για εκποιούμενο όχημα από τον Ο.Δ.Δ.Υ.).
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος).

Όλα τα οχήματα που προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο θα πρέπει να διαθέτουν:

  • Τρίγωνο
  • Πυροσβεστήρα
  • Φαρμακείο

ΚΟΣΤΟΣ

Η αποφυγή του τεχνικού ελέγχου θεωρείται τροχαία παράβαση και τιμωρείται με πρόστιμο 400 ευρώ.
Ενημερωθείτε για τις προθεσμίες ελέγχου! Σε περίπτωση που το όχημα δεν προσέρχεται για τεχνικό έλεγχο μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες ο τεχνικός έλεγχος θεωρείται εκπρόθεσμος και επιβαρύνεται με το κόστος εκπροθέσμου ως ακολούθως:

Εμπρόθεσμο θεωρείται το όχημα που προσκομίζεται για αρχικό έλεγχο εντός της προθεσμίας που υπάρχει από το πρόγραμμα πρόσκλησης της οικίας Νομαρχίας ή για περιοδικό έλεγχο εντός της προθεσμίας που καθορίζεται από το πρόγραμμα πρόσκλησης της οικείας Νομαρχίας, ή την ημερομηνία που αναγράφεται στο προηγούμενο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου συν 1 εβδομάδα. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για αρχικό ή περιοδικό έλεγχο ή επανέλεγχο καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος ανάλογο με την κατηγορία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Πιο συγκεκριμένα :

Πρόστιμα:

prices_01

prices_02

ΣΗΜΕΙΩΣΗ
1. Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο μετά την παρέλευση της προθεσμίας 20 ή 30 ημερών και μέχρι 60 ημέρες από την ημερομηνία που διαπιστώθηκαν Σοβαρές Ελλείψεις, τότε ο έλεγχος θεωρείται Εκπρόθεσμος Επανέλεγχος.
2. Σε περίπτωση που ένα όχημα προσέλθει για επανέλεγχο και έχουν παρέλθει 60 ημέρες από την ημερομηνία Αρχικού ή Περιοδικού Ελέγχου, κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν Σοβαρές Ελλείψεις, τότε διενεργείται πλήρης Αρχικός Έλεγχος και καταβάλλεται το αντίστοιχο τέλος κανονικού πλήρους ελέγχου.

 
Πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη PDF Εκτύπωση E-mail
driving

Ναι υπό προϋποθέσεις, λέει η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

Μετά την ενημέρωση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής για το θέμα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος της επιτροπής, κ. Κώστας Καρτάλης, δήλωσε πως η άρση δεν είναι ζήτημα τεχνολογίας αλλά εξαρτάται από το αν και κατά πόσο καλύπτονται προϋποθέσεις όπως η ποιότητα των καυσίμων, η επάρκεια του συστήματος ελέγχου των οχημάτων και τα επίπεδα αέριας ρύπανσης σε αιωρούμενα σωματίδια και οξείδια αζώτου. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του econews, ο κ. Καρτάλης είπε πως πρέπει να εξεταστεί ακόμη και το ενδεχόμενο επέκτασης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και σε άλλες πόλεις της χώρας που παρουσιάζουν προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος συμφώνησε ωστόσο πως χρειάζονται άμεσα μέτρα για την ανανέωση του στόλου των βαρέων φορτηγών, των λεωφορείων και των ταξί, ανεξάρτητα από την απόφαση για το θέμα της πετρελαιοκίνησης.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, είπε ότι το Υπουργείο αντιμετωπίζει κατ' αρχάς θετικά την άρση της απαγόρευσης, υπογράμμισε όμως ότι αυτή θα πρέπει να συνδυαστεί με πάταξη της νοθείας στα καύσιμα, παρεμβάσεις στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό των πόλεων και κυρίως της Αθήνας, επανεξέταση του μέτρου του Δακτυλίου, εφαρμογή ενός νέου Πράσινου Δακτυλίου και ανανέωση του στόλου των βαρέων οχημάτων.

Diesel or not diesel ?

Δεν είναι η πρώτη φορά που συζητιέται το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται όμως πως πλέον είναι πολύ κοντά στην υλοποίηση καθώς η κυβέρνηση προσβλέπει σε αυξημένα έσοδα από την καταρρακωμένη αγορά αυτοκινήτου. Βέβαια, το ΥΠΕΚΑ προβληματίζεται με τη νοθεία καυσίμων, που μέχρι στιγμής δεν έχει καταπολεμηθεί αποτελεσματικά και απειλεί να ακυρώσει το όποιο περιβαλλοντικό όφελος έχουν οι αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των σύγχρονων diesel. Όπως αναφέρει το capital.gr, ο κ. Παπακωνσταντίνου παραδέχτηκε πως οι συστηματικές μετρήσεις που διενεργούνται από το ΥΠΕΚΑ δείχνουν ότι τα αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ10) παρουσιάζουν σημαντικές υπερβάσεις, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, με κύρια πηγή ρύπανσης την οδική κυκλοφορία (ποσοστό 35-60%, ανάλογα με την περιοχή). Μάλιστα, από την οδική κυκλοφορία, τη μερίδα του λέοντος στα σωματίδια αποτελούν οι εκπομπές των ΤΑΧΙ και των μεγάλων σε ηλικία φορτηγών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Επίσης, δεν είναι λίγες οι οργανώσεις και οργανισμοί που εναντιώνονται στην άρση του μέτρου. Ανάμεσά τους και η Greenpeace, η οποία υποστηρίζει μεταξύ άλλων πως η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης θα επιδεινώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η αλήθεια είναι πως τα σύγχρονα diesel έχουν εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες που με ειδικά πρόσθετα (Adblue) και φίλτρα (DPF), καταπολεμούν τις εκπομπές αιωρούμενων μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου, ρυπαίνοντας πολύ λιγότερο απ' ότι στο παρελθόν. Ωστόσο, η άρση της απαγόρευσης θα πρέπει να αποκλείει μοντέλα παλαιότερης τεχνολογίας, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γεμίσουμε με εισαγόμενα μεταχειρισμένα diesel που όντως θα επιβαρύνουν τη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Όσο για την τόνωση της αγοράς, είναι μάλλον απίθανο να δούμε κάτι τέτοιο. Η τεράστια πτώση πωλήσεων οφείλεται στην αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων και όχι στη δυνατότητα των Αθηναίων και Θεσσαλονικέων για αγορά πετραλαιοκίνητων ΙΧ.

Diesel ή βενζινοκίνητο;

Γενικά, στη σύγκριση βενζινοκίνητου vs πετρελαιοκίνητου ισχύουν τα εξής: Τα πετρελαιοκίνητα είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα αλλά έχουν μικρότερη κατανάλωση, μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των service και φτηνότερα τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλότερων εκπομπών CO2. Η απόσβεση της διαφοράς στην τιμή αγοράς έρχεται συνήθως μετά από 5-6 χρόνια για κάποιον που διανύει ετησίως κατά μέσο όρο 15.000 km.

Από την άλλη, υπάρχουν μοντέλα που διατίθενται με αδύναμους βενζινοκινητήρες και ισχυρότερους diesel, όπως π.χ. το Fiat Panda, ή με βενζινοκινητήρες μεγάλου κυβισμού και μκρότερους diesel, όπως π.χ. το Jeep Cherokee. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιλογή γίνεται καθαρά είτε λόγω διαφορά δυναμικότητας, είτε λόγω χαμηλότερου κυβισμού.

pathfinder.gr

 
Τέλη Κυκλοφορίας 2012: Δείτε τι θα πληρώσετε PDF Εκτύπωση E-mail

Τέλη Κυκλοφορίας 2012: Δείτε τι θα πληρώσετεΒαθιά το χέρι στη τσέπη καλούνται να βάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων. Οι αυξήσεις στα τέλη φτάνουν ακόμη και τα 120 ευρώ για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού, ενώ στην κατηγορία μεταξύ 1.000 και 2.000 κυβικών οι αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας κυμαίνονται μεταξύ 10 και 60 ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών αυτοκινήτων για το 2012 είναι δύο «ταχυτήτων»
, ανάλογα με την ημερομηνία ταξινόμησης. Για τα επιβατικά Ι.Χ. τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, τα τέλη προσδιορίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα.

Πιο συγκεκριμένα για την απόκτηση του σήματος στη συγκεκριμένη κατηγορία θα πληρώσουμε:

• Έως 300 κυβικά εκατοστά 22 ευρώ
• Από 301 έως 785 κυβικά εκατοστά 55 ευρώ
• Από 786 έως 1.071 κυβικά εκατοστά 120 ευρώ
• Από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά 135 ευρώ
• Από 1.358 έως 1.548 κυβικά εκατοστά 240 ευρώ
• Από 1.549 έως 1.738 κυβικά εκατοστά 265 ευρώ
• Από 1.739 έως 1.928 κυβικά εκατοστά 300 ευρώ
• Από 1.929 έως 2.357 κυβικά εκατοστά 660 ευρώ
• Από 2.358 έως 3.000 κυβικά εκατοστά 880 ευρώ
• Από 3.001 έως 4.000 κυβικά εκατοστά 1.100 ευρώ
• Από 4.001 και άνω κυβικά εκατοστά 1.320 ευρώ

Αντίθετα, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, τα τέλη προκύπτουν σε συνάρτηση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Για παράδειγμα, ένα επιβατικό αυτοκίνητο με εκπομπές 150 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με 150x1,70=255 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο με εκπομπές 195 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο καταβάλλει τέλη ίσα με 195x2,55=497,25 ευρώ.

Η διάθεση των σημάτων θα γίνει και φέτος από τις τράπεζες. Στην εφορία τους θα πρέπει να απευθύνονται οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μόνο στην περίπτωση που δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο, το έχουν χάσει, στο ειδοποιητήριο αναγράφονται λανθασμένα στοιχεία, στην περίπτωση εκπρόθεσμης προμήθειας και στην περίπτωση που το όχημα τίθεται σε κυκλοφορία μετά την 1η Οκτωβρίου 2011. Στις περιπτώσεις αυτές, η προμήθεια του σήματος γίνεται με την προσκόμιση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

Η προθεσμία προμήθειας του σήματος τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου και εκπρόθεσμη αγορά του συνεπάγεται πρόστιμο 30 ευρώ αν το σήμα κοστίζει λιγότερα από 30 ευρώ ή ίσο με το ύψος του τέλους αν υπερβαίνει τα 30 ευρώ. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του ειδικού σήματος, στον κάτοχο χορηγείται νέο σήμα χωρίς άλλη επιβάρυνση αλλά με πρόστιμο 30 ευρώ.

Οχήματα για τα οποία δεν καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας (π.χ. καινούργια Ι.Χ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο), υποχρεούνται στην προμήθεια ειδικού σήματος αντί 5 ευρώ, που αποτελεί το κόστος παραγωγής και διάθεσης αυτού

Star.gr
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 2 από 4

Online Εκπαίδευση

l_plateOnline Test  για  την αξιολόγηση των οδηγικών σας γνώσεωνΞεκινήστε!