Τέλη Κυκλοφορίας 2018 PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου θα αναρτηθούν στο Taxis, τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018.

Οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να τα πληρώσουν έως το τέλος του έτους. Για την συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών δεν θα υπάρχουν αλλαγές, ενώ υπάρχει μία μικρή ελπίδα να είναι μειωμένα, για τους πολύτεκνους και όσους απέκτησαν ΙΧ το 2006.

Παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Οικονομικών από την αρχή της χρονιάς, αλλά και κατά την διάρκεια του καλοκαιριού ότι αυτά θα αλλάξουν και θα δοθούν κίνητρα, ώστε οι ιδιοκτήτες που έχουν στην κατοχή τους παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και έχουν καταθέσει τις πινακίδες να τις πάρουν πίσω, μέσω μειωμένων τελών που θα επιβάλουν, εντούτοις αποδείχθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά … άνθρακες ο θησαυρός.

Το υπουργείο Οικονομικών αναμένει νέο κύμα ιδιοκτητών που θα σπεύσουν στις εφορίες να καταθέσουν πινακίδες πριν το τέλος του έτους, ώστε να αποφύγουν την πληρωμή των τελών.

Οι οριακές αλλαγές που εξετάζονται αφορούν τους πολύτεκνους και πιθανόν να υπάρξει μείωση της τάξης του 10-20% αλλά κάτω από αυστηρά κριτήρια (τέσσερα παιδιά, κινητήρας οχήματος πάνω από 1.929 κ.εκ., εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ, κ.ά.) και αναμένεται να ωφεληθούν μόλις 2.000 ιδιοκτήτες.

Επίσης μία δεύτερη αλλαγή που εξετάζεται, αφορά περί τους 50.000 ιδιοκτήτες, των οποίων το ΙΧ έχει πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας το 2006. Θα πρέπει τα τέλη κυκλοφοράς να είναι αντίστοιχα με αυτά που ήταν πέρυσι για όσα ΙΧ είχαν πρώτη άδεια το 2005, αφού θα συμπληρώνονται 12 χρόνια κυκλοφορίας τους οχήματος,. Από την συγκεκριμένη αλλαγή θα ωφεληθούν περίπου 50.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.

Ωστόσο τα ανωτέρω τελούν υπό την έγκριση της τρόικας. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα όχημα με κινητήρα 1,4 λίτρου μοντέλο του 2006 με το ισχύον σύστημα ο κάτοχός του θα πρέπει να πληρώσει 255 ευρώ ενώ αν περάσει στην κατηγορία με τα παλιότερα θα πληρώσει 240 ευρώ. Δηλαδή θα γλιτώσει 15 ευρώ.

Για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1,8 λίτρου και 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 ανέρχονταν σε 300 ευρώ ενώ αν μειωθούν λόγω παλαιότητας θα πληρώσει 280 ευρώ.

Στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως και 2.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 ενδεχομένως να μειωθούν από τα 690 στα 630 ευρώ. Δηλαδή οι κάτοχοί τους θα γλιτώσουν 60 ευρώ.

Στα οχήματα με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. έως 3 λίτρα τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 είναι πιθανό να μειωθούν σε 840 από 920 ευρώ. Δηλαδή 80 ευρώ λιγότερα.

Στα ΙΧ με κινητήρες από 3 έως 4 λίτρα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι πιθανό να μειωθούν κατά 100 ευρώ και από 1.150 ευρώ οι κάτοχοι των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας 2006 να πληρώσουν 1.050 ευρώ.

Τέλος οι ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 είναι πιθανό να πληρώσουν 1.260 αντί 1.380 ευρώ και να γλιτώσουν 120 ευρώ.

Η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας πρέπει να γίνει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2017, μέσω τραπεζών ή μέσω e-banking καθώς σε διαφορετική περίπτωση το τίμημα των Τελών Κυκλοφορίας διπλασιάζεται για όσους δεν τα εξοφλήσουν μέχρι τέλος του έτους.

Τέλος όπως τα τελευταία χρόνια, έτσι και εφέτος αναμένεται ένα πλήθος από ιδιοκτήτες, επιλέξουν την πληρωμή των τελών μέσω καρτών, που εξασφαλίζουν έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.

Κυβικά Πριν το 2000 Από 2001 ως 2005 Από 2006 ως το 2010
301-785 55 55 55
786-1.071 120 120 120
1.072-1.357 135 135 135
1.358-1.548 225 240 255
1.549-1.738 250 265 280
1.739-1.028 280 300 320
1.929-2.357 615 630 690
2.358-3.000 820 840 920
3.001-4.000 1.025 1.050 1.150
4.001 και άνω 1.230 1.260 1.380

Τα τέλη βάσει ρύπων:

Εκπομπές ρύπων Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων Από Έως
0-90 0 0 0
91-100 0,90 82 90
101-120 0.98 99 118
121-140 1,20 145 168
141-160 1,85 261 296
 
Τέλη Κυκλοφορίας 2015 PDF Εκτύπωση E-mail

driving

Από το Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 μπορούν οι κάτοχοι αυτοκινήτων να εκτυπώνουν από την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσυκλετών για το 2015, προκειμένου να τα εξοφλήσουν στις τράπεζες ή στα ΕΛΤΑ, καθώς "άνοιξε" η σχετική εφαρμογή.Τα τέλη κυκλοφορίας για το 2015 δεν έχουν μεταβληθεί, σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας του 2014. Η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας λήγει την Τετάρτη στις 31 Δεκεμβρίου 2014. [Μπορείτε να κατεβάστε /εκτυπώσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου].

Οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το TAXISnet είτε με τον ΑΦΜ τους, μπορούν να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία ή μέσω web banking. Σημειώνεται ότι αρκετές τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα  μέσω  web banking της εύρεσης του κωδικού πληρωμής από την ΓΓΠΣ η οποία συμπληρώνεται αυτόματα στα ανάλογα πεδία κατά την πληρωμή. Ο κάτοχος του λογαριασμού πρέπει να γνωρίζει μόνο τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Επιπλέον, όπως και πέρυσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρώσουν τα τέλη χωρίς το σχετικό ειδοποιητήριο στις τράπεζες, δίνοντας τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό κυκλοφορίας τους. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα στο αυτοκίνητό του την απόδειξη, που ουσιαστικά αντικαθιστά το σήμα. Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2014 θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο εις διπλούν. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω TAXISnet.

Σημειώνουμε ότι η πληρωμή του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών έχει περιληφθεί στη φορολογική δήλωση του 2014.

Πληρωμή τελών με το μήνα
Σύμφωνα με πληροφορίες (Δευτέρα 8-12-2014) αναμένονται αλλαγές στο καθεστώς πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, καθώς η κυβέρνηση θα καταθέσει τροπολογία που θα προβλέπει την πληρωμή τους με τον μήνα. Έτσι ο φορολογούμενος θα πληρώνει για να κινεί το αυτοκίνητό του μόνο τις περιόδους (πχ το καλοκαίρι). Στόχος είναι να αυξηθούν τα έσοδα από ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν μπορούν να πληρώσουν το σύνολο των τελών και να μειωθεί ο συνολικός αριθμός κατάθεσης πινακίδων,  κυρίως σε μεγάλου κυβισμού οχήματα που επιβαρύνονται με πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέχρι το τέλος του 2014 θα κατατεθεί προς ψήφιση σχετική διάταξη στη Βουλή.

Θυμίζουμε  ότι τον Μάρτιο του 2014 είχε κατατεθεί τροπολογία στην οποία προβλεπόταν ότι οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει πινακίδες μπορούν να τις παραλάβουν αν καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματός τους για τους υπόλοιπους μήνες του 2014.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες μπορούν να τα μετακινούν  2 ημέρες τον μήνα, πληρώνοντας ημερήσια τέλη 1,9 ευρώ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας εφορίας (ΔΟΥ), αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,9 ευρώ για κάθε ημέρα. Η ειδική πινακίδα είναι από χαρτόνι και έχει το διακριτικό «Μ». Οι ειδικές πινακίδες χορηγούνται για συγκεκριμένη χρήση και ειδικότερα προκειμένου να μεταφερθούν τα οχήματα για επισκευή, για πώληση ή απλώς για δοκιμή.

Σημαντική επισήμανση της ΓΓΠΣ του Υπ. Οικονομικών σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας
Αναφορικά με τα έντυπα Τελών Κυκλοφορίας 2015 η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3-11-2014 ότι,"στις περιπτώσεις συνιδιοκτησίας αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλετών δημιουργούνται ειδοποιητήρια πληρωμής τελών κυκλοφορίας, για τον Α.Φ.Μ. κάθε συνιδιοκτήτη, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ανάκτηση μέσω διαδικτύου και η πληρωμή τους από αυτόν που το επιθυμεί. Δηλαδή τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται μόνο από τον έναν συνιδιοκτήτη και τούτο διότι, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις που ισχύουν, τα τέλη κυκλοφορίας είναι αδιαίρετα. Επισημαίνεται ότι, τα τελευταία τρία χρόνια δημιουργούνται ηλεκτρονικά ειδοποιητήρια για κάθε συνιδιοκτήτη ξεχωριστά, κάτι που ήταν ζητούμενο εδώ και πολλά χρόνια όταν η αποστολή τους γίνονταν ταχυδρομικά" καταλήσει η ανακοίνωση της ΓΓΠΣ.

Η είσπραξη ανέρχεται στο ποσό των 1,081 δισ. ευρώ για 5.370.000 συναλλαγές (κατόχους οχημάτων) σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Σημειώνουμε ότι πρόστιμο ισόποσο με την αξία των αρχικών τελών εις διπλούν θα κληθούν να καταβάλουν για τα τέλη κυκλοφορίας 2014 όσοι «ξεχάσουν» να τα πληρώσουν έως την Τετάρτη 31-12-2014. Μέχρι την ίδια ημερομηνία μπορούν οι φορολογούμενοι να  καταθέσουν και τις πινακίδες σε περίπτωση ακινητοποίησης των ΙΧ τους. [Μπορείτε να κατεβάστε /εκτυπώσετε το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, επιλέγοντας το link στο τέλος του άρθρου].

Υπενθυμίζουμε ότι όπως έγινε και το 2014 έτσι και για το 2015,  τα τέλη κυκλοφορίας δεν θα αναρτηθούν στο αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα. Αυτό σημαίνει ότι οι κάτοχοι οχημάτων (ΙΧ- ΜΟΤΟ)  δεν θα λάβουν κατά την πληρωμή των τελών το γνωστό αυτοκόλλητο παρά μία απόδειξη ότι κατεβλήθησαν τα τέλη κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι παράταση μέχρι τις 3 Ιανουαρίου δόθηκε πέρυσι (2014) από το υπουργείο Οικονομικών στην προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας καθώς και για την κατάθεση πινακίδων. Επίσης βεβαιώθηκαν ανείσπρακτα Τέλη Κυκλοφορίας έτους 2013 που αφορούν σε 95.000 περίπου οχήματα, με ημερομηνία πληρωμής την 31η Ιανουαρίου 2014.


120.000 κατέθεσαν πινακίδες για το 2014

Ακόμη, υπολογίζεται ότι πάνω από 120.000 πολίτες κατέθεσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους έως το τέλος του 2013, καθώς οι αλλεπάλληλες επιβαρύνσεις έχουν καταστήσει ασύμφορη τη λειτουργία τους (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελείας, ασφάλεια κλπ).

Τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για το 2015:

Από    51 κ.ε. μέχρι   300 κ.ε.    22 ευρώ
Από   301 κ.ε. μέχρι   785 κ.ε.    55 ευρώ
Από   786 κ.ε. μέχρι 1.071 κ.ε.   120 ευρώ
Από 1.071 κ.ε. μέχρι 1.357 κ.ε.   135 ευρώ
Από 1.358 κ.ε. μέχρι 1.548 κ.ε.   240 ευρώ
Από 1.549 κ.ε. μέχρι 1.738 κ.ε.   265 ευρώ
Από 1.739 κ.ε. μέχρι 1.928 κ.ε.   300 ευρώ
Από 1.929 κ.ε. μέχρι 2.357 κ.ε.   660 ευρώ
Από 2.358 κ.ε. μέχρι 3.000 κ.ε.   880 ευρώ
Από 3.001 κ.ε. μέχρι 4.000 κ.ε. 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.ε. και άνω          1.320 ευρώ

Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) -
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:

0 - 100    γρ./χλμ.   -  ευρώ
101 - 120    γρ./χλμ. 0,90 ευρώ
121 - 140    γρ./χλμ. 1,10 ευρώ
141 - 160    γρ./χλμ. 1,70 ευρώ
161 - 180    γρ./χλμ. 2,25 ευρώ
181 - 200    γρ./χλμ. 2,55 ευρώ
201 - 250    γρ./χλμ. 2,80 ευρώ
'Ανω των 251 γρ./χλμ. 3,40 ευρώ

 
Τέλη Κυκλοφορίας 2014 μαζί με φόρο πολυτελείας PDF Εκτύπωση E-mail

Μελετάται και επιβολή τελών κυκλοφορίας σε όσα ΙΧ απαλλάσσονταν μέχρι σήμερα λόγω χαμηλών εκπομπών CO2 κάτω από 100 g/km

Μέσα στον Οκτώβριο θα αναρτηθούν στο taxisnet τα ειδοποιητήρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2014, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να τα τυπώσουν και να τα πληρώσουν στη συνέχεια στις τράπεζες ή το Ταχυδρομείο. Μαζί με τα τέλη του 2014 όμως όπως όλα δείχνουν θα αναρτηθούν και τα ειδοποιητήρια για τον φόρο πολυτελείας αυτοκινήτων με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και πάνω, αναδρομικά για το 2013. Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί αν τελικά θα αποσταλούν ή όχι ειδοποιητήρια. Θυμίζουμε πως ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται ως εξής:

με ποσοστό 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για τα ΙΧ επιβατικά από 1.929 έως 2.500 κυβικά εκατοστά και με ποσοστό 10% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης για ΙΧ υψηλότερου κυβισμού.

Τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το 2008 μέχρι και το 2012 δεν έχουν έκπτωση στο τεκμήριο, ενώ τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2003 έως και το 2007 έχουν έκπτωση 30% στο τεκμήριο και κατά συνέπεια έκπτωση 30% στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από το 2003, δεν επιβαρύνονται με φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Όμως καμπανάκια χτυπάνε και για τους ιδιοκτήτες που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν από τα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για κατόχους αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κάτω από το όριο των 100 g/km. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο, το αρμόδιο επιτελείο μελετά την επιβολή τελών κυκλοφορίας και σε αυτά τα οχήματα για να αντισταθμιστεί η τρύπα στα έσοδα από τα οχήματα υψηλού κυβισμού που αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία μέσω κατάθεσης πινακίδων στην εφορία για ακινησία. Αν τελικά ισχύσει κάτι τέτοιο, για μια ακόμη φορά το μόνο που θα έχει καταφέρει το υπουργείο οικονομικών είναι ένα βαρύ πλήγμα στην πολύπαθη ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αφού και πάλι οι αποφάσεις παίρνονται σπασμωδικά με στόχο τα κρατικά έσοδα, τα οποία βέβαια βαίνουν συνεχώς μειούμενα με αυτή την στρατηγική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, τα τέλη κυκλοφορίας 2014 θα εξοφλούνται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013 και αν δεν αλλάξει τελικά κάτι το κόστος θα είναι ίδιο με το περσινό.

Υπό σκέψη πάντως βρίσκονται και άλλες αλλαγές στη φορολογία οχημάτων, όπως η κατάργηση του Τέλους Ταξινόμησης για αυτοκίνητα με αξία έως 20.000 ευρώ, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης για αυτοκίνητα με βάση την αξία λιανικής τιμής τους και όχι με τον κυβισμό του κινητήρα τους, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του φόρου πολυτελείας αλλά και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αλλαγή των Τεκμηρίων Διαβίωσης, ακόμη και ο τρόπος καταβολής αλλά και ριζικής αλλαγής υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την αξία λιανικής.

 
Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης PDF Εκτύπωση E-mail

diploma-odigisis-610x386

Τα πάνω κάτω έρχονται από τις 19 Ιανουαρίου στην έκδοση και ισχύ πάσης φύσεως διπλωμάτων οδήγησης, αφού πλέον οι εξετάσεις θα είναι αυστηρότερες και ακριβότερες, ενώ αλλάζουν οι κατηγορίες και μειώνεται ο χρόνος ισχύς του διπλώματος.

Παράλληλα, αυξάνονται τα υποχρεωτικά μαθήματα πρακτικής οδήγησης και από 20 γίνονται 25, όπως και τα μαθήματα θεωρίας, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να ανανεώνουν το δίπλωμά τους κάθε 15 έτη.

Για τα επαγγελματικά διπλώματα εξακολουθεί να ισχύει η ανανέωσή τους ανά πενταετία, ενώ μετά τη συμπλήρωση των 65 χρόνων η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία για όλους.

Μεταξύ άλλων οι δικυκλιστές που θα εξετάζονται για δίπλωμα υποχρεώνονται να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας (ειδική φόρμα, επιγονατίδες κτλ).

Όσον αφορά τις παλιές άδειες, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο, οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, καθώς και σε όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τις 18 Ιανουαρίου, θα συνεχίσουν να ισχύουν, είτε μέχρι ο κάτοχός τους να συμπληρώσει την ηλικία των 65 είτε μέχρι το 2033.

Οι κυριότερες αλλαγές

Αυξάνονται τα πρακτικά υποχρεωτικά μαθήματα από 20 σε 25, όπως επίσης και τα θεωρητικά.  Επιπλέον, αν ο υποψήφιος δεν έχει «περάσει» τις θεωρητικές εξετάσεις δεν μπορεί να κάνει πρακτικά μαθήματα.
Η ανανέωση διπλώματος θα γίνεται κάθε 15 χρόνια και για να συμβεί αυτό οι κάτοχοι διπλωμάτων θα υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις (παθολόγο και οφθαλμίατρο). Αν διαπιστωθεί πρόβλημα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές.
Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση άδειας στα 30 ευρώ, ωστόσο θεσπίζεται ένα νέο παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν όσοι επανεξετάζονται.
Η κατηγορία Β για ΕΔΧ (ταξί) καταργείται, καθώς και μερικές διατάξεις για ειδικές κατηγορίες.
Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα σε υποψηφίους άνω των 16 ετών θα ονομάζεται ΑΜ και δεν θα εκδίδεται πλέον από την τροχαία αλλά όπως και τα άλλα διπλώματα από τις υπηρεσίες Μεταφορών.
Ειδικά για τους υποψηφίους οδηγούς μοτοσικλετιστών από τις 7 Φεβρουαρίου θα ισχύσουν δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η αποφυγή εμποδίων και η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ και η ακινητοποίηση του δικύκλου σε συγκεκριμένη απόσταση.


Πηγή:  AutoBlog.gr

 
Τέλη Κυκλοφορίας 2013 Τι αλλάζει, πόσο θα πληρώσουμε; PDF Εκτύπωση E-mail
driving

Ο τρόπος καταβολής των τελών κυκλοφορίας αλλάζει ριζικά καθώς καταργείται η υποχρέωση προμήθειας του σχετικού σήματος. Τα τέλη θα εξοφλούνται όπως οποιαδήποτε άλλη φορολογική οφειλή και το μόνο αποδεικτικό της εξόφλησης θα είναι η απόδειξη πληρωμής τους στην τράπεζα, στα ΕΛΤΑ, ή στην εφορία .

Από τις αρχές Νοεμβρίου έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2012 περίπου 5 εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων και δικύκλων, θα κληθούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2013, τα οποία κυμαίνονται από 22 έως 1.320 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31-12-2009 και από 0,90 έως 3,40 ευρώ ανά γραμμάριο εκπομπών ρύπων για όσα οχήματα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα από 1-1-2010 και μετά.

Η διαδικασία για την καταβολή των τελών αλλάζει φέτος, καθώς καταργούνται τα ειδικά αυτοκόλλητα σήματα, τα οποία κατά τα προηγούμενα έτη οι ιδιοκτήτες οχημάτων όφειλαν να προμηθεύονται από τις τράπεζες, τα ΕΛΤΑ ή τις εφορίες και να επικολλούν στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων ή σε ευδιάκριτο σημείο πάνω στα δίκυκλά τους.

Ειδικότερα με βάση το σχέδιο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, που θα τεθεί σε εφαρμογή τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου:

• Για όσους κατόχους οχημάτων είναι πιστοποιημένοι στις διαδικτυακές υπηρεσίες του ΤΑΧΙSNET, που βρίσκονται στις ιστοσελίδες της ΓΓΠΣ, τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας θα «φορτωθούν» στην ηλεκτρονική υπηρεσία ειδοποίησης πληρωμών. Οι υπόχρεοι θα πρέπει να τα «κατεβάσουν» και να τα εκτυπώσουν.

• Για όσους δεν έχουν πιστοποιηθεί στο TAXISNET τα ειδοποιητήρια θα εκτυπωθούν από τη ΓΓΠΣ και θα τους αποσταλούν ταχυδρομικά.

• Και οι δύο παραπάνω κατηγορίες ιδιοκτητών οχημάτων θα πρέπει να προσέλθουν σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα για την εξόφληση των τελών. Η εξόφληση θα είναι εφικτή και μέσω διαδικτύου για όσους έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες διαδικτυακής τραπεζικής εξυπηρέτησης.

• Τα τέλη θα βεβαιώνονται στο όνομα κάθε ιδιοκτήτη οχήματος όπως αυτό εμφανίζεται στο αρχείο οχημάτων του TAXISNET. Εφόσον δεν εξοφληθούν έως τις 31-12-2012 θα βεβαιώνονται στο διπλάσιο. Το συνολικό ποσό των τελών κυκλοφορίας που προσδοκά να εισπράξει φέτος το δημόσιο φθάνει το 1 δισ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι τα τέλη κυκλοφορίας 2013 έχουν ως εξής:

από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. 120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε 135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε 240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. 265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. 300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. 660

από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. 880 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. 1100 €
από 4001 κ.ε. και άνω 1320 €

Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 - 100 (γρ./χλμ. 0 €
101 - 120 (γρ./χλμ.) 0,90 €
121 - 140 (γρ./χλμ.) 1,10 €
141 - 160 (γρ./χλμ.) 1,70 €
161 - 180 (γρ./χλμ.) 2,25 €
181 - 200 (γρ./χλμ.) 2,55 €
201 - 250 (γρ./χλμ. 2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 €

Πηγή: zougla.gr

Star.gr
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 4

Online Εκπαίδευση

l_plateOnline Test  για  την αξιολόγηση των οδηγικών σας γνώσεωνΞεκινήστε!